Atención a público: Moneda 975, piso 11, Santiago, RM.
Hours of operation: Monday to Friday from 9:00 to 13:00 hours.

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Revisa el documento borrador de la Cuenta Pública Participativa de la SES y deja tus comentarios y sugerencias

In the framework of the Law to 20,500 of Citizen Participation, the Superintendence of Higher Education (SES) invita a las distintas comunidades relacionadas a la educación superior y a la ciudadanía, en general, a conocer los detalles del documento borrador de la Cuenta Pública Participativa 2023 que presentaremos el próximo 29 de mayo.

Para esta Superintendencia será un aporte muy valioso los comentarios y sugerencias que nos puedan entregar a través del formulario que se adjunta, de manera de poder mejorar nuestra gestión y, con ello, contribuir a seguir fortaleciendo nuestro sistema de educación superior.

Recibiremos sus comentarios y sugerencias hasta el próximo 25 de mayo, los que posteriormente serán incorporadas al documento final.

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CLAIM

The claim it is the request to the Superintendent for this to intervene as a mediator in the dispute existing between the complainant and any of the institutions of higher education are controlled.

Finalidad del Reclamo:

Propose an alternative solution to the particular problem of the claimant in the event of a mediation that instruct the Superintendent.

Para ingresar un Reclamo ¿qué debo considerar?​

I am the person concerned or the I represent

I have a problem that I have not been able to resolve with an Institution of Higher Education.
I have a history to prove the problem (emails, audios, texts, documents, formal, etc..) with the institution of higher education.

Propose an alternative solution to the particular problem of the claimant in the event of a mediation that instruct the Superintendent.

Etapas del Reclamo

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