Atención a público: Moneda 975, piso 11, Santiago, RM.
Hours of operation: Monday to Friday from 9:00 to 13:00 hours.

Atención a público: Moneda 975, piso 11, Santiago, RM.

Hours of operation: Monday to Friday from 9:00 to 13:00 hours.

Superintendencia publica fichas técnicas de las casas de estudio del país

La Superintendencia de Educación Superior (SES) publicó esta semana un set de fichas técnicas con una amplia gama de información sobre las distintas instituciones de educación superior del país. En ellas se entrega una mirada integral de la realidad institucional, académica y financiera de las universidades, institutos profesionales y centros de formación técnica, que resume de manera sencilla y directa una parte importante de la información que la SES ha requerido a las casas de estudio en el ejercicio de sus funciones.  

De esta manera, explica el superintendente Jorge Avilés Barros, “se busca contribuir a reforzar la transparencia del sistema de educación superior, poniendo a disposición de la ciudadanía, en un formato simple y didáctico, un conjunto de antecedentes institucionales y financieros que hemos sistematizado durante este año y medio de funcionamiento”. Además, la publicación de estas fichas técnicas permitirá que los postulantes a la educación superior y las diversas comunidades de éstas mismas “puedan formarse un panorama bastante más integral de la realidad que presenta cada una de las universidades, institutos profesionales y centros de formación técnica del país”, comentó el superintendente Avilés.

Para los interesados, la información está disponible en este enlace

Compartir noticia:
EN

Enter your case

Edit Content

CLAIM

The claim it is the request to the Superintendent for this to intervene as a mediator in the dispute existing between the complainant and any of the institutions of higher education are controlled.

Finalidad del Reclamo:

Propose an alternative solution to the particular problem of the claimant in the event of a mediation that instruct the Superintendent.

Para ingresar un Reclamo ¿qué debo considerar?​

I am the person concerned or the I represent

I have a problem that I have not been able to resolve with an Institution of Higher Education.
I have a history to prove the problem (emails, audios, texts, documents, formal, etc..) with the institution of higher education.

Propose an alternative solution to the particular problem of the claimant in the event of a mediation that instruct the Superintendent.

Etapas del Reclamo

Edit Content

DENUNCIA:

La denuncia es el acto por medio del cual se pone en conocimiento a la Superintendencia de una eventual irregularidad, con el objeto de que ésta investigue y adopte las medidas que correspondan

Finalidad de la Denuncia:

Apply by the Superintendence sanctions
apply in accordance with the law.

It is important to consider that the complaint does NOT pursue a
solution to the particular problem of the complainant

Para ingresar una Denuncia ¿qué debo considerar?

I am the person concerned or the I represent.

I want or do NOT want to reveal my identity (If the option is NOT you will be contacted by a member of the SES to lift or ratify such reserve).

I can describe the specific facts constituting a violation, the date and place in which they occurred.

If possible, I will identify the alleged infringer (faculty, students, administrative authority, etc).

Stages of the complaint

¿Qué tipo de Denuncias son competencia de la SES?

Under the categories of complaints: 

Obtaining academic background: certificates (notes, a regular student, ranking, recognition of hours, title, grade, and exit), plans and programmes, concentration notes

Problems in the community institutional arising from violations of the internal regulations of the institutions 

Charges for removal or academic suspension, charging wrong.

Benefits and/or grants student grants and loans) 


    Misleading advertising 
   Infrastructure or equipment, laboratories, computer support 

    Application and admission selection test 

    Comprehensive policy against sexual harassment, violence and gender discrimination 

¿Qué tipo de Denuncias no son competencia de la SES?

  Breaches in the area of school Education 

  Application and renewal of scholarships allocated by the Ministry of Education

 Higher education institutions are not officially recognized by the State

 Requirements in closed institutions 

 Labour issues

  Tuition associated with immigration documentation